Novosti

25.01.2021

Volvo Cars bilježi najbolji prodajni rezultat drugoga polugodišta u povijesti tvrtke uz oporavak od pandemije

Tvrtka Volvo Cars za 2020. godinu ostvarila je najviši rezultat prodaje u drugom polugodištu u svojoj povijesti budući da je brzorastuća potražnja za električnim vozilima potakla oporavak tvrtke od narušavanja poslovanja uslijed utjecaja pandemije COVID-19.

Odlučnim poduzimanjem mjera, usmjerenim na ublažavanje posljedica pandemije u prvoj polovini godine, tvrtka je nakon kraće stanke brzo ponovno pokrenula svoje poslovanje i krenula putem brzog oporavka koje je potkrijepila sve veća potražnja za serijom elektrificiranih vozila Recharge.

 

Udio modela Recharge s potpuno električnim ili plug-in hibridnim pogonom za 2020. godinu je više no dvostruko veći u odnosu na 2019. godinu. U Europi je udio vozila Recharge u cjelokupnoj prodaji iznosio 29 posto, a Volvo je zahvaljujući tome bio lider među robnim markama na području elektrificiranih vozila u regiji. Ujedno je i vodeća robna marka plug-in hibrida u SAD-u.

 

Tvrtka je na svoja dva najveća pojedinačna tržišta, u Kini i SAD-u tijekom cijele godine bilježila porast prodaje budući da je već u drugoj polovini godine uspjela i više od samog oporavka nakon pada prodaje zbog pandemije u prvoj polovini godine.

 

»Nakon teškog početka, druga polovina godine bila je odlična. Povećali smo tržišni udio u svim našim glavnim prodajnim regijama«, rekao je Lex Kerssemakers, voditelj globalnih komercijalnih aktivnosti. »U 2021. godini želimo graditi na tom pozitivnom trendu jer nastavljamo s plasiranjem serije novih električnih vozila Volvo i širimo naše internetsko poslovanje«.

 

Dok je u prvoj polovini godine prodaja bilježila pad za 21 posto, tvrtka se u drugoj polovini 2020. godine vratila na krivulju rasta koja ju je pratila posljednjih godina, te je od lipnja dalje bilježila istrajni mjesečni porast. Prodaja se povećala za 7,4 posto (391.751 vozila) u drugome polugodištu u odnosu na jednako razdoblje 2019. godine.

 

Tvrtka je 2020. godine diljem svijeta prodala ukupno 661.713 vozila, što je 6,2-postotni pad u odnosu na 2019. godinu. Premda krajnji rezultati za cijelu godinu još nisu potvrđeni, tvrtka je bila uspješnija od konkurencije te je za prvih jedanaest mjeseci godine povećala tržišni udio u svim glavnim prodajnim regijama.

 

Prodaja u Kini tijekom 2020. godine povećala se za 7,5 posto, tj. 166.617 vozila, u odnosu na 2019. godinu. U SAD-u se prodalo 110.129 vozila Volvo, što je za 1,8 posto više u usporedbi s 2019. godinom. Prodajni rezultati na oba tržišta prvenstveno su posljedica povećanja potražnje za nagrađivanom serijom vozila SUV.

 

Na brojnim ključnim tržištima Europe tvrtka Volvo Cars bilježi veliku potražnju za modelima Recharge. Oslabljenost tržišta kao posljedica ograničenja zbog pandemije uzrokovala je pad cjelokupnog opsega prodaje za 15,5 posto na godišnjoj razini.

 

Pandemija je također povećala veću usmjerenost tvrtke u internetsku prodaju, koja ostaje ključno područje za 2021. godinu. Godine 2020. tvrtka Volvo Cars bilježi više od udvostručenosti svojih internetskih narudžbi u odnosu na 2019. godinu. Stope osvajanja tržišta preko toga prodajnog kanala ostaju visoke, podržavajući povećanje tržišnog udjela.

 

Tvrtka Volvo Cars obvezala se postati proizvođač premium električnih vozila i u narednim godinama namjerava plasirati nekoliko potpuno električnih automobila na tržište. Do 2025. godine ima cilj postići prodaju u kojoj će 50 posto vozila zastupati potpuno električna vozila, a drugu polovinu hibridi. Volvo Cars je trenutno jedini proizvođač automobila koji će ponuditi plug-in izvedbu za svaki svoj model.

 

U nastavku su prikazane detaljne informacije o prodaji po regijama: 

 

 

Tijekom 2020. godine najprodavaniji model tvrtke bio je XC60, s ukupno 191.696 prodanih vozila (2019: 204.965 automobila), a uslijedili su XC40 s 185.406 prodanih vozila (2019: 139.847 automobila) i XC90 s 92.458 vozila (2019: 100.729 automobila).

 

Grupa Volvo Cars tokom 2019. godine

U poslovnoj 2019. godini tvrtka Volvo Cars zabilježila je dobit iz poslovanja u visini od 14,3 BSEK (14,2 BSEK tijekom 2018. godine). Prihodi u ovom razdoblju dostigli su 274,1 BSEK (252,7 BSEK). U cjelokupnoj 2019. godini svjetska je prodaja dostigla rekordnih 705.452 (642.253) automobila, što je 9,8 posto više u odnosu na 2018. godinu. Ovi rezultati ukazuju na sveobuhvatno preoblikovanje finansija i poslovanja tvrtke Volvo Cars tokom posljednjih godina, pozicionirajući tvrtku za sljedeću fazu rasta.

 

O Grupi Volvo Cars

Tvrtka Volvo Cars osnovana je 1927. godine. Danas je to jedna od najpoznatijih i najuglednijih premium automobilskih robnih marki u svijetu, s prodajom od 705.452 automobila tokom 2019. godine u približno 100 zemalja. Volvo Cars je u vlasništvu tvrtke Zhejiang Geely Holding od 2010. godine.

 

Tokom 2019. godine je tvrtka Volvo Cars prosječno zapošljavala 41.500 (41.500) stalno zaposlenih radnika. Sjedište tvrtke Volvo Cars, razvoj proizvoda, marketing i administracija uglavnom se nalaze u Göteborgu u Švedskoj. Sjedište Volvo Cars za APAC nalazi u Shangaiu. Glavni su proizvodni kapaciteti tvrtke smješteni u Göteborgu (Švedska), Ghentu (Belgija), Južnoj Karolini (SAD), Chengduu i Daqingu (Kina), a motori se proizvode u Skövdeu (Švedska) i Zhangjiakou (Kina) te dijelovi karoserije u Olofströmu (Švedska).

 

U skladu sa svojim novim poslanstvom, Volvo Cars svojim korisnicima želi osigurati slobodu kretanja na osobni, održiv i siguran način. To poslanstvo se ogleda u brojnim poslovnim ambicijama: na primjer, zalagat će se za ostvarenje cilja da do sredine ovog desetljeća polovinu njegove svjetske prodaje predstavljaju potpuno električna vozila te da se pet milijuna prihoda generira iz neposrednog poslovanja sa potrošačima. Volvo Cars također se zalaže za trajno smanjenje ugljičnog otiska s ciljem da postane klimatski neutralna tvrtka do 2040. godine.

Obavijest

Tehnologija 'Cookie-a' omogućava nam da vam pružimo najbolji doživljaj naše stranice. Molimo Vas da označite da se slažete s uporabom ove tehnologije. Pročitajte više.

Slažem se